Marketing wordt al ingezet in jullie organisatie. Er is zelfs een serieus budget beschikbaar. Maar je weet ook: we laten kansen liggen!
Het team is enthousiast, gemotiveerd en rent op alle verzoeken. Nee verkopen is geen optie. Maar ook, jong en (te) onervaren om een gedegen strategie op te zetten en uit te voeren. De tijd en misschien ook wel inhoudelijke kennis ontbreekt om vanuit management kritisch te kijken naar de marketingdoelstellingen. Het gevolg: marketing is knetterdruk, zonder concreet plan en zonder zichtbaar resultaat.
Wat doe je? Een cursus is vaak gericht op één onderwerp en lang niet altijd toepasbaar op jouw organisatie. Een senior marketeer aanstellen is (nog) niet te betalen en een externe consultant is vaak een kortdurend succes.
Vaste methode.
Maatwerk invulling.
Een half jaar lang gaan we samen aan de slag en ben ik er dedicated voor jullie. Op vaste momenten spreken we elkaar.
Mijn unieke aanpak kenmerkt zich door de combinatie van strategie, implementatie, training en borging. Een bewezen methodiek met een maatwerk invulling, want inderdaad: elk bedrijf is uniek!
1.
Strategie
We starten vanuit jullie bedrijfsdoelstellingen en vertalen dit naar een strategisch marketingplan. Geen dik boekwerk, maar beknopt zodat iedereen weet hoe marketing bijdraagt aan de doelstellingen. Staat de strategie scherp? Dan zetten we dit om naar een realistische planning. Marketing weet direct wat ze te doen staat!
2.
Implementatie
In deze fase begeleid ik het team bij de uitvoering van het marketingplan. Ik weet uit ervaring wat er bij de verschillende activiteiten komt kijken. Ik adviseer, geef tips en lees mee om te zorgen dat de communicatie spot-on is! Is er behoefte aan een expert? Dan kan ik terugvallen op mijn netwerk. In deze fase ben ik de flexibele marketingcoach en beantwoord ik al je vragen.
3.
Training
Als marketeer in een klein team ben je een echte generalist, maar hoe houdbaar is dat in zo’n snel veranderend vakgebied? Een onderdeel van de samenwerking met mij is dat het marketingteam kan deelnemen aan een inhoudelijke masterclass. Zo groei je niet alleen als expert, je ontmoet ook collega’s uit het vak. Leerzaam, leuk en interessant voor je netwerk.
4.
Borging
Om er voor te zorgen dat de investering niet voor niets is geweest, krijgt het marketingteam gedurende de samenwerking, plus het jaar daarna toegang tot een digitale marketing bibliotheek. In die omgeving staan allerlei templates, modellen, checklists en tips. Voortaan heeft het team alles bij de hand om zelfstandig aan de slag te gaan
Het resultaat?
- Een marketingmachine die bijdraagt aan het bedrijfsresultaat.
- Ideeën die niet alleen op papier geweldig zijn, maar ook écht worden uitgevoerd.
- Een gemotiveerd team dat voelt dat ze het verschil maken.
- Geen onnodige verspilling van het marketingbudget.
- Je marketeers zijn gegroeid tot échte professionals en waardevolle sparringpartners.