“Niet lullen maar poetsen, het glas is halfvol en kan het niet linksom, dan gaan we rechtsom. Drie enorme clichés, maar wel typerend voor wie ik ben en hoe ik werk.”
Specialist in B2B software organisaties.
Mijn loopbaan begon bij een marktonderzoekbureau, nog steeds de beste leerschool als je het mij vraagt. Daar leerde ik wat deadlines zijn! De vrijdagmiddagborrel moest soms maar even wachten. Want afspraak=afspraak.
Daarna ging ik aan de slag in diverse marketingfuncties. Veelal voor B2B software-organisaties. Op feestjes niet het meest sexy verhaal. Je zag mijn gesprekspartners afdruppelen, maar ik vond (en vind) het juist gaaf.
Geen eenvoudig of trendgevoelig product, maar complex en waardevol. Geen impulsaankoop, maar vaak lange salestrajecten en uitgebreide DMU’s. Bij veel van mijn klanten gaat het niet om de knoppen en de kleuren, maar om de toegevoegde waarde voor de eindgebruiker.
Een verhaal vertellen is belangrijker dan een fancy campagne en een ambassadeur is goud waard. That’s the way I like it!
Meer rendement uit je marketingdoelstellingen.
De afgelopen jaren heb ik veel organisaties zien worstelen met het goed inrichten van marketing. De waan van de dag bleek de grootste vijand.
Vooral als marketeer in een klein team of wanneer dedicated marketing kennis in huis ontbreekt, is het knap lastig om een goede marketingstrategie te bepalen.
Laat me je helpen om meer te halen uit je marketinginspanningen, zodat het vanaf nu wél bijdraagt aan je bedrijfsdoelstellingen.
Want weet je nog? Die uitspraak van mijn klanten?
Dan komt het wel goed.